TRADE MARKETING MANAGER - CZY JESTEŚ NIM W 100%?
Lubimy część kreatywną w marketingu. Sypanie pomysłami i narzędziami marketingowymi to często nasza pierwsza reakcja na problem. Konsumenci nie znają naszej marki, więc mówimy "zróbmy kampanię marketingową", produkt słabo się sprzedaje więc myślimy "zmieńmy opakowanie".
2022-03-09, 16:27

W życiu codziennym jest podobnie. Uwielbiamy podsuwać gotowe rozwiązania, udzielać rad rodzinie i przyjaciołom, mamy gotową receptę na problem. Tymczasem trade marketing nie opiera się wyłącznie na pomysłach, czyli narzędziach. Trade marketing to znacznie szersze pojęcie niż kampania czy promocja i wiąże się z wieloma umiejętnościami.

Sprawdź, czy jesteś trade marketing managerem?

Sprawdź zatem, czy poniższe punkty stanowią Twoją strefę komfortu czy obszar do rozwoju:

  1. Uważnie śledzisz rynek, trendy i zachowania swoich klientów.
  2. Znasz i działasz w oparciu o insighty i potrafisz je przełożyć na działania trade marketingowe.
  3. Monitorujesz kanały dystrybucji, wiesz w jakim kierunku rozwijają się punkty sprzedaży.
  4. Wychodzisz poza schematy branżowe, szukasz inspiracji w innych branżach, podpatrujesz mechanizmy promocyjne i wdrażasz je w swojej kategorii.
  5. Pracujesz na liczbach, monitorujesz wyniki sprzedaży, prognozujesz sprzedaż, prowadzisz kalkulacje i dzięki nim potrafisz zaplanować materiały POS lub przekonać Managerów wyższego szczebla do swoich pomysłów.
  6. Na podstawie analiz potrafisz określić cele trade marketingowe dla swoich produktów/marki.
  7. Znasz wachlarz narzędzi trade marketingowych i potrafisz dobrać je do cyklu życia produktu/marki i postawionych celów.
  8. Znasz mechanizmy promocyjne i potrafisz zachować równowagę między nimi.
  9. Znasz strategie cenowe i umiesz je zastosować w trade marketingu.
  10. Znasz mechanizmy i triki psychologiczne, które są elementem trade marketingu.
  11. Spędzasz czas w terenie, rozmawiasz z klientami, znasz ich problemy, możliwości i ograniczenia.
  12. Efektywnie zarządzasz materiałami POS, które nie zalegają w magazynkach i bagażnikach samochodowych przedstawicieli.
  13. Potrafisz połączyć umiejętności marketingowe z wiedzą i umiejętnościami sprzedażowymi.

Wszystkie umiejętności i kompetencje potrzebne w trade marketingu nabywamy w drodze nauki. Najlepszą nauką jest praca na żywym organizmie, czyli w Twojej organizacji. Masz wówczas możliwość wdrożenia i oceny tych działań. Warto jednak uzupełniać te obszary, w których czujemy się mniej komfortowo lub brakuje nam wiedzy. Na naukę nigdy nie jest za późno, a trade marketing manager to siła napędowa wielu organizacji więc warto postawić na rozwój.

Autor

Izabela Bohdan-Talmont

Ekspert z zakresu marketingu. Autorka programów i trenerka prowadząca szkolenia dla trade marketing managerów z handlu offline "Trade marketing. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży" oraz trade marketingu online "Trade marketing online. Wsparcie sprzedaży w internecie i narzędzia trade marketingowe w e-commerce".

Zapraszamy również do zapoznania się z tematyką szkoleń i warsztatów marketingowych dostępnych w kategorii "Szkolenia marketing". Do zobaczenia na szkoleniach.

Źródło www.bonavigator.pl/trade-marketing-manager-czy-jestes-nim-w-100-procentach.html

KONTAKT / AUTOR
Daniel Bogusz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.