Zdalna obsługa klienta. Jak obsługiwać klientów przez telefon, e-mail, chat i w social media?
Zdalna obsługa klienta, to prowadzenie procesu obsługi klientów i komunikacja z nimi wykorzystująca nowoczesne rozwiązania technologiczne w postaci telefonu, korespondencji e-mail, komunikacji na czacie firmowym i platformach social media takich jak np. Facebook, Linkedin, Instagram czy innych.
2021-12-27, 12:57

Do 2019 roku zdalna obsługa klienta była wykorzystywane przez branżę e-commerce (sklepy internetowe i platformy marketplace) oraz międzynarodowe korporacje. Od 2020 wraz z pandemią zdalna obsługa klienta stała się powszechna niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstwa. Konieczność wprowadzenia zdalnej obsługi klienta dotyczy zarówno firm działających w segmencie B2B jak segmencie konsumenckim.

Zmiana formy i narzędzi obsługi klienta z bezpośredniej na zdalną nie przyniosła zmiany w oczekiwaniach klientów dotyczących jakości i wysokiego standardu obsługi. Te pozostały bez zmian klienci, zarówno biznesowi jak i indywidualne, nadal oczekują dostępności do konsultanta, życzliwości i zrozumienia a przede wszystkim sprawnego i szybkiego załatwienia zgłaszanych spraw i problemów. Managerowie i specjaliści z działów obsługi klienta stanęli przed wyzwaniem zapewnienia wysokiego standardu obsługi klienta przy wykorzystaniu narzędzi komunikacji zdalnej, telefonu, e-maila, czatu czy też komunikatorów popularnych platform społecznościowych.

Szkolenie ze zdalnej obsługi klienta

Niezawodnym wsparciem w realizacji tego zadania okazał się rozwój lub nabycie przez pracowników biur obsługi klienta kompetencji w zakresie zdalnej obsługi klientów. Taki jest też cel szkolenia "NOWOCZESNA OBSŁUGA KLIENTA. Telefon, e-mail, chat firmowy, social media", którego kolejną edycję przeprowadziła 23 listopada p. Anna Ritter, trenerka B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Szkolenie obejmuje swoim zakresem niezbędne kompetencje do profesjonalnej obsługi klientów (B2B i B2C) z wykorzystaniem kanałów komunikacji:

  • telefonicznej,
  • e-mailowej,
  • czatów firmowych,
  • mediów społecznościowych.

Pod koniec szkolenia ze zdalnej obsługi klientów, uczestnicy zostali poproszeni o wypełnienie ankiet oceny szkolenia i trenera. Oceniali w nich trzy kluczowe elementy, wiedzę przekazywaną przez trenerkę, jej przygotowanie do zajęć oraz sposób ich prowadzenia. Oceny dokonywano w skali 1-5, gdzie 5 jest oceną najwyższą a 1 najniższą. Z ogromną przyjemnością możemy poinformować, że szkolenie i prowadząca je trenerka otrzymało najwyższą możliwą ocenę 5,00 na 5,00 możliwą. Uczestnicy uzasadnili swoje oceny następująco:

"Szkolenie świetne, forma warsztatów a nie wykładu - to mi się najbardziej podobało, bo praktyka jest najważniejsza :)"
"Szkolenie w przemiłej atmosferze, ciekawe ćwiczenia."
"Możliwość wymiany doświadczeń, omawianie każdego ćwiczenia szczegółowo, bardzo dobre podejście przez co czułam się bardzo swobodnie."
"Merytorycznie, miło, aż szkoda kończyć :)"
"Szkolenie w super atmosferze"

Szkolenia z obsługi klienta

Wszystkich zainteresowanych nabyciem lub podniesieniem kompetencji w zakresie zdalnej obsługi klientów zapraszamy na kolejne edycje szkolenia "NOWOCZESNA OBSŁUGA KLIENTA. Telefon, e-mail, chat firmowy, social media" w formie otwartej. Szkolenie jest również dostępne w formie zamkniętej z dedykowanym programem szkolenia. Zapraszamy również do zapoznania się z innymi programami zwartymi w kategorii "Szkolenia Obsługa Klienta". Znajdują się tam programy takich szkoleń jak "Obsługa Trudnego Klienta", "Standardy Obsługi Klienta" czy "Profesjonalna Obsługa Klienta".

Opr.
DB

Źródło www.bonavigator.pl/zdalna-obsluga-klienta-jak-obslugiwac-klientow-przez-telefon-email-chat-w-social-media.html

KONTAKT / AUTOR
Daniel Bogusz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.