System ocen pracowniczych - zmiany są koniecznie i nieuniknione
Od dawna część firm stosuje proces oceny pracowników. Część z nich świadomie udoskonala lub rozpoczyna proces udoskonalenia w miarę zmian pojawiających się na rynku pracy. W firmach pracę rozpoczynają pracownicy, którzy przyzwyczajeni są do korzystania z portalów społecznościowych, na których szybko udzielają informacji zwrotnej w postaci komentarzy, lajków lub innych form wyrażenia własnej opinii. Ponadto, nowe pokolenie szuka sensu wykonywanej pracy i nowych możliwości uczenia się. Aby dogonić rzeczywistość należy udoskonalać proces oceny wprowadzając do naszych firm takie zmiany, które umożliwiają stały rozwój kompetencji. Kompetencje ważne dla nas dziś, mogą zdezaktualizować się za rok.
2017-04-28, 12:45

W całym procesie oceny pracowników ważna jest więc taktyka menedżerów, która polega na stałym udzielaniu informacji zwrotnej, nie tylko podczas tzw. "rozmów dywanikowych" ale również pochwał za prezentowanie postaw proaktywnych i prezentowane wartości. Rozmowy z pracownikami przyczyniają się również do budowania autorytetu menedżerów, o ile ich jakość przyczynia się do motywacji i stanowi źródło rozwoju prowadzonych zespołów.

Główne czynniki zmian w procesie oceny to:

  1. Odchodzenie od kaskadowania celów na rzecz 3 lub 5 priorytetów zgodnych z polityką branży, wielkości organizacji, wizji i polityki.
  2. Zmiany terminu ocen pracowniczych, które polega na skróceniu procesu ocen z pracownikami z rocznych i półrocznych na kwartalne lub miesięczne.
  3. Zwiększenie wartości dodanej, jaką pracownik może wnieść do firmy w postaci nowego sposobu działania, lub odpowiedzi na pytania: "Co możemy zrobić lepiej?" lub "Co możemy zrobić inaczej?".
  4. Zmiana perspektywy, która podkreśla rzeczywisty wkład w rozwój firmy i zaangażowanie pracownika, i jest ściśle powiązane z systemem motywacyjnym stosowanym w firmie.
  5. Nowe podejście do zarządzania zespołami, przy wykorzystywaniu umiejętności coachingowych menedżera prowadzącego zespoły handlowe lub produkcyjne.
  6. Zwiększenie szybkości i zwinności podejścia w procesie tworzenia produktów i rozwiązań w organizacji.

Każde pokolenie wnosi do organizacji pewne zmiany. Osobiście uważam, że jako menedżer średniego i wyższego szczebla, zasługiwałam na informacji zwrotną od Zarządów, z którymi współpracowałam.

Nowe pokolenie w sposób jawny i odważny domaga się tego. Z tej perspektywy uważam, że to zupełnie normalne podejście mając na względzie stały rozwój naszych kompetencji i umiejętności. To umiejętność uczenia się ma wpływ na sukces, który możemy osiągać w pracy, szczególnie w warunkach ciągłych zmian na rynku.

Odpowiadając na potrzeby rozwojowe nowych pokoleń wprowadzajmy jako menedżerowie wyższą jakość w naszej pracy stosując na co dzień informację zwrotną.

Autor:

Aneta Ropek

Trener praktyk sprzedaży w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Coach. Manager handlowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym związanym ze sprzedażą. Ekspert w zakresie zarządzania zespołami, sprzedażą, coachingu kadry managerskiej i zespołów handlowych, technik sprzedaży i obsługi klientów

KONTAKT / AUTOR
Daniel Bogusz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.