Trade marketing online - wyzwania w post covidowej rzeczywistości w nowoczesnych kanałach dystrybucji
Trade marketing w świecie online to nowe wyzwanie dla marketerów. Pandemia wyraźnie pokazała, że wiele biznesów straciło swoją sprzedaż w tradycyjnych kanałach na rzecz handlu internetowego.
2021-11-26, 14:57

I chociaż cały czas mówimy o marketingu handlowym, to jednak zmiana kanału dystrybucji jest ogromnym wyzwaniem dla firm i zmienia kierunki działania.

Prowadzenie działań marketingowych w sieci wymaga często:

  • Nowych kompetencji od pracowników.
  • Przekwalifikowania personelu.
  • Stosowania nowych narzędzi marketingowych.
  • Przeniesienia uwagi na inne obszary niż w handlu tradycyjnym.
  • Znajomości funkcjonowania sklepów internetowych i market place-ów.
  • Umiejętnego podejścia do sklepów internetowych jako partnerów biznesowych.
  • Zrozumienia zachowań klientów w sieci.
  • Łączenia aktywności w samym sklepie z aktywnościami prowadzonymi poza sklepem.
  • Zachowania spójności pomiędzy działaniami offline i online.

Z jednej strony jest to wyzwanie, a z drugiej jest to przestrzeń do wdrażania nowych rozwiązań. To pole do uruchomienia kreatywności, to okazja do spojrzenia na swój biznes z innej perspektywy. Często przejście do kanału online weryfikuje naszą pozycję zdobytą w rzeczywistości offline. Jeśli zbudowałeś silną markę, która jest rozpoznawalna wówczas na pewno szybciej zobaczysz efekty w sieci. Od tego z jakim dorobkiem wchodzisz do internetu, będzie zależeć też Twoja strategia w tym kanale. Działania trade marketingowe w kanale on-line dotyczą zarówno biznesów skupionych na kliencie ostatecznym (B2C) jak i kliencie biznesowym (B2B).

Autor

Izabela Bohdan-Talmont

Ekspert z zakresu marketingu. Autorka programów i trenerka prowadząca szkolenia z zakresu trade marketingu w handlu offline "Trade marketing. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży" oraz trade marketingu online "Trade marketing online. Wsparcie sprzedaży w internecie i narzędzia trade marketingowe w e-commerce".

Zapraszamy również do zapoznania się z tematyką szkoleń i warsztatów marketingowych dostępnych w kategorii "Szkolenia marketing". Do zobaczenia na szkoleniach.

KONTAKT / AUTOR
Daniel Bogusz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.