8 SKUTKÓW TRADE MARKETINGU - HISTORIA POZYSKANIA KLIENTA BEZ MODYFIKACJI CENY [CASE STUDY]
Kilka lat temu, w prasie kolorowej dla kobiet trafiłam na reklamę, która zachęcała do udziału w sondzie/konkursie. Sondo-konkurs był sms-owy i w związku z tym nie wymagał wiele wysiłku, żeby wziąć w nim udział.
2020-10-22, 13:05

Nie trzeba było zbierać paragonów, nie trzeba było się nigdzie rejestrować, nie było konieczności organizowania wyjścia do urzędu pocztowego. Jedno z pytań było pytaniem weryfikacyjnym, którego celem było sprawdzenie czy uczestnik zabawy używa do prania tradycyjnego proszku do prania czy też delikatnych płynów o właściwościach pielęgnacyjnych. Drugie pytanie miało charakter konkursowy. Ponieważ schemat zabawy był prosty i niezbyt kosztowny postanowiłam wziąć udział w zabawie.

Jak wygrałam 12 litrów płynu do prania

Zgodnie z prawdą odpowiedziałam, iż korzystam z tradycyjnego proszku do prania. Moje zdziwienie było ogromne, kiedy po niedługim czasie otrzymałam informację, iż wygrałam 12 l płynu do prania tkanin. Te jednolitrowe butelki wywołały moje przerażenie, bo przecież nigdy nie używałam takiego płynu. Na szczęście płyny były przeznaczone do różnych tkanin i pięknie pachniały. Zdecydowałam jednak, że "na spróbowanie" podaruję płyn mamie i pani, która pomagała w domu przy pracach domowych.

Co osiągnął producent płynu do prania?

  • Producent trafił do grupy, która nie miała doświadczeń z używaniem płynów do prania tkanin i jednocześnie płyny nie trafiły już do swoich dotychczasowych użytkowników, a więc precyzyjnie została określona grupa docelowa.
  • Obdarowując konsumenta dużą ilością płynu wykorzystał ludzką chęć dzielenia się (produktem) i w efekcie dotarł do jeszcze innych konsumentek.
  • Producent pokazał mi, że płyn może być równie skuteczny w praniu jak tradycyjny proszek, pozostawia piękny zapach na tkaninie i jest mocno spersonalizowany (do tkanin czarnych, do wełny i jedwabiu, do białych, itp.).
  • Producent sprawił, że wiadomością o wygranej zaczęłam się dzielić z koleżankami i rodziną zachwalając przy tym walory płynów.
  • Producent przekonał mnie do produktu. Obdarowując mnie płynem dał mi możliwość przetestowania produktu bez kosztów (poza kosztem sms-a).
  • Poprzez konkurs i wygraną dał podstawy do budowania mojej lojalności wobec marki.
  • Przekazanie pełnowartościowych produktów do dłuższego testowania zaowocowało przywiązaniem do produktu i przekonaniem, że produkt działa w długim okresie czasu. Ten efekt trudno byłoby osiągnąć po przetestowaniu tylko jednorazowej próbki - saszetki z płynem.
  • Cena produktu zeszła na drugi plan. Liczyły się moje doświadczenia i zadowolenie z produktu.

Jakie narzędzia trade marketingowe wykorzystał producent?

Producent/właściciel marki wykorzystał zgrabnie 2 narzędzia: konkurs i próbki produktów połączone z opcją długiego testowania. Dodatkowo od strony komunikacyjnej narzędzia zostały wsparte komunikacją w prasie, czyli reklamą. Możliwość bezpłatnego sprawdzenia produktu w długim okresie czasu to jedno ze skuteczniejszych narzędzi trade marketingowych. Rynek oferuje wiele produktów i często wybór bez dodatkowych narzędzi okazuje się trudny dla kupującego. Długie testowanie sprawia, że jesteśmy w stanie ocenić skuteczność wyrobu i wzrasta nasze przywiązanie.

Od tej historii minęło 10 lat. Do dzisiaj jestem użytkownikiem wspomnianych płynów a moja próba przejścia na produkty konkurencyjne zakończyła się fiaskiem. Na bieżąco śledzę nowości produktowe i chętnie po nie sięgam. Przy każdej wizycie w drogerii podchodzę do półki z płynami. A wszystko to sprawił płyn o nazwie Perwoll.

Jeśli chcesz poznać więcej narzędzi trade marketingowych i case-ów biznesowych dołącz do szkolenia "Trade Marketing - metody wsparcia sprzedaży".

Autor

Izabela Bohdan - Talmont

Doświadczony manager marketingu i sprzedaży. Od ponad 15 lat prowadząca cieszące się dużym uznaniem uczestników szkolenie "Trade marketing. Metody wsparcia sprzedaży" oraz szkolenie online "Strategie i narzędzia trade marketingowe". Autorka artykułów i publikacji z zakresu trade marketingu… więcej.

Źródło: https://www.bonavigator.pl/8-skutkow-trade-marketingu-historia-pozyskania-klienta-bez-modyfikacji-ceny-case-study.html

KONTAKT / AUTOR
Daniel Bogusz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.