W całym procesie oceny pracowników ważna jest więc taktyka menedżerów, która polega na stałym udzielaniu informacji zwrotnej, nie tylko podczas tzw. "rozmów dywanikowych" ale również pochwał za prezentowanie postaw proaktywnych i prezentowane wartości. Rozmowy z pracownikami przyczyniają się również do budowania autorytetu menedżerów, o ile ich jakość przyczynia się do motywacji i stanowi źródło rozwoju prowadzonych zespołów.
Główne czynniki zmian w procesie oceny to:
- Odchodzenie od kaskadowania celów na rzecz 3 lub 5 priorytetów zgodnych z polityką branży, wielkości organizacji, wizji i polityki.
- Zmiany terminu ocen pracowniczych, które polega na skróceniu procesu ocen z pracownikami z rocznych i półrocznych na kwartalne lub miesięczne.
- Zwiększenie wartości dodanej, jaką pracownik może wnieść do firmy w postaci nowego sposobu działania, lub odpowiedzi na pytania: "Co możemy zrobić lepiej?" lub "Co możemy zrobić inaczej?".
- Zmiana perspektywy, która podkreśla rzeczywisty wkład w rozwój firmy i zaangażowanie pracownika, i jest ściśle powiązane z systemem motywacyjnym stosowanym w firmie.
- Nowe podejście do zarządzania zespołami, przy wykorzystywaniu umiejętności coachingowych menedżera prowadzącego zespoły handlowe lub produkcyjne.
- Zwiększenie szybkości i zwinności podejścia w procesie tworzenia produktów i rozwiązań w organizacji.
Każde pokolenie wnosi do organizacji pewne zmiany. Osobiście uważam, że jako menedżer średniego i wyższego szczebla, zasługiwałam na informacji zwrotną od Zarządów, z którymi współpracowałam.
Nowe pokolenie w sposób jawny i odważny domaga się tego. Z tej perspektywy uważam, że to zupełnie normalne podejście mając na względzie stały rozwój naszych kompetencji i umiejętności. To umiejętność uczenia się ma wpływ na sukces, który możemy osiągać w pracy, szczególnie w warunkach ciągłych zmian na rynku.
Odpowiadając na potrzeby rozwojowe nowych pokoleń wprowadzajmy jako menedżerowie wyższą jakość w naszej pracy stosując na co dzień informację zwrotną.
Autor:
Aneta Ropek
Trener praktyk sprzedaży w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Coach. Manager handlowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym związanym ze sprzedażą. Ekspert w zakresie zarządzania zespołami, sprzedażą, coachingu kadry managerskiej i zespołów handlowych, technik sprzedaży i obsługi klientów