Do 2019 roku zdalna obsługa klienta była wykorzystywane przez branżę e-commerce (sklepy internetowe i platformy marketplace) oraz międzynarodowe korporacje. Od 2020 wraz z pandemią zdalna obsługa klienta stała się powszechna niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstwa. Konieczność wprowadzenia zdalnej obsługi klienta dotyczy zarówno firm działających w segmencie B2B jak segmencie konsumenckim.
Zmiana formy i narzędzi obsługi klienta z bezpośredniej na zdalną nie przyniosła zmiany w oczekiwaniach klientów dotyczących jakości i wysokiego standardu obsługi. Te pozostały bez zmian klienci, zarówno biznesowi jak i indywidualne, nadal oczekują dostępności do konsultanta, życzliwości i zrozumienia a przede wszystkim sprawnego i szybkiego załatwienia zgłaszanych spraw i problemów. Managerowie i specjaliści z działów obsługi klienta stanęli przed wyzwaniem zapewnienia wysokiego standardu obsługi klienta przy wykorzystaniu narzędzi komunikacji zdalnej, telefonu, e-maila, czatu czy też komunikatorów popularnych platform społecznościowych.
Szkolenie ze zdalnej obsługi klienta
Niezawodnym wsparciem w realizacji tego zadania okazał się rozwój lub nabycie przez pracowników biur obsługi klienta kompetencji w zakresie zdalnej obsługi klientów. Taki jest też cel szkolenia "NOWOCZESNA OBSŁUGA KLIENTA. Telefon, e-mail, chat firmowy, social media", którego kolejną edycję przeprowadziła 23 listopada p. Anna Ritter, trenerka B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Szkolenie obejmuje swoim zakresem niezbędne kompetencje do profesjonalnej obsługi klientów (B2B i B2C) z wykorzystaniem kanałów komunikacji:
- telefonicznej,
- e-mailowej,
- czatów firmowych,
- mediów społecznościowych.
Pod koniec szkolenia ze zdalnej obsługi klientów, uczestnicy zostali poproszeni o wypełnienie ankiet oceny szkolenia i trenera. Oceniali w nich trzy kluczowe elementy, wiedzę przekazywaną przez trenerkę, jej przygotowanie do zajęć oraz sposób ich prowadzenia. Oceny dokonywano w skali 1-5, gdzie 5 jest oceną najwyższą a 1 najniższą. Z ogromną przyjemnością możemy poinformować, że szkolenie i prowadząca je trenerka otrzymało najwyższą możliwą ocenę 5,00 na 5,00 możliwą. Uczestnicy uzasadnili swoje oceny następująco:
"Szkolenie świetne, forma warsztatów a nie wykładu - to mi się najbardziej podobało, bo praktyka jest najważniejsza :)"
"Szkolenie w przemiłej atmosferze, ciekawe ćwiczenia."
"Możliwość wymiany doświadczeń, omawianie każdego ćwiczenia szczegółowo, bardzo dobre podejście przez co czułam się bardzo swobodnie."
"Merytorycznie, miło, aż szkoda kończyć :)"
"Szkolenie w super atmosferze"
Szkolenia z obsługi klienta
Wszystkich zainteresowanych nabyciem lub podniesieniem kompetencji w zakresie zdalnej obsługi klientów zapraszamy na kolejne edycje szkolenia "NOWOCZESNA OBSŁUGA KLIENTA. Telefon, e-mail, chat firmowy, social media" w formie otwartej. Szkolenie jest również dostępne w formie zamkniętej z dedykowanym programem szkolenia. Zapraszamy również do zapoznania się z innymi programami zwartymi w kategorii "Szkolenia Obsługa Klienta". Znajdują się tam programy takich szkoleń jak "Obsługa Trudnego Klienta", "Standardy Obsługi Klienta" czy "Profesjonalna Obsługa Klienta".
Opr.
DB