I chociaż cały czas mówimy o marketingu handlowym, to jednak zmiana kanału dystrybucji jest ogromnym wyzwaniem dla firm i zmienia kierunki działania.
Prowadzenie działań marketingowych w sieci wymaga często:
- Nowych kompetencji od pracowników.
- Przekwalifikowania personelu.
- Stosowania nowych narzędzi marketingowych.
- Przeniesienia uwagi na inne obszary niż w handlu tradycyjnym.
- Znajomości funkcjonowania sklepów internetowych i market place-ów.
- Umiejętnego podejścia do sklepów internetowych jako partnerów biznesowych.
- Zrozumienia zachowań klientów w sieci.
- Łączenia aktywności w samym sklepie z aktywnościami prowadzonymi poza sklepem.
- Zachowania spójności pomiędzy działaniami offline i online.
Z jednej strony jest to wyzwanie, a z drugiej jest to przestrzeń do wdrażania nowych rozwiązań. To pole do uruchomienia kreatywności, to okazja do spojrzenia na swój biznes z innej perspektywy. Często przejście do kanału online weryfikuje naszą pozycję zdobytą w rzeczywistości offline. Jeśli zbudowałeś silną markę, która jest rozpoznawalna wówczas na pewno szybciej zobaczysz efekty w sieci. Od tego z jakim dorobkiem wchodzisz do internetu, będzie zależeć też Twoja strategia w tym kanale. Działania trade marketingowe w kanale on-line dotyczą zarówno biznesów skupionych na kliencie ostatecznym (B2C) jak i kliencie biznesowym (B2B).
Autor
Izabela Bohdan-Talmont
Ekspert z zakresu marketingu. Autorka programów i trenerka prowadząca szkolenia z zakresu trade marketingu w handlu offline "Trade marketing. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży" oraz trade marketingu online "Trade marketing online. Wsparcie sprzedaży w internecie i narzędzia trade marketingowe w e-commerce".
Zapraszamy również do zapoznania się z tematyką szkoleń i warsztatów marketingowych dostępnych w kategorii "Szkolenia marketing". Do zobaczenia na szkoleniach.