Na czym polega trade marketing?
Trade Marketing, to obszar marketingu w organizacji, który może pełnić różne funkcje. Może wspierać i rozwijać wzrost sprzedaży, dzięki różnorodności wykorzystywanych narzędzi służy budowaniu i podtrzymaniu relacji z odbiorcami działań - odbiorcami ostatecznymi (B2C) i pośrednikami (B2B).
2019-10-29, 15:28

Trade marketing dostarcza również rozwiązań poza cenowych i jest nośnikiem przyjętej strategii komunikacyjnej - za pośrednictwem rozwiązań trade marketingowych marka może komunikować swoje wartości, budować świat marki. Z punktu widzenia np. Brand Managera, w przypadku marek, które nie mają jasno sprecyzowanego pozycjonowania i wyklarowanej strategii działania trade marketingowe mogą mieć znaczący wpływ na wizerunek marki / organizacji, kampanie trade marketingowe kształtują one postrzeganie marki przez otoczenie. Trade marketing, to również sygnał dla konkurencji - na tej podstawie można ocenić strategię marki i wyciągnąć wiele wniosków marketingowych. Działania trade marketingowe stwarzają przestrzeń do bonusowania zespołów sprzedażowych nie tylko za wyniki, ale również za realizację celów jakościowych. Działania trade marketingowe mogą zahamować tendencje spadkowe w organizacji. Krótkoterminowo, doraźne działania mogą poprawić wynik. 1)

Kompetencje managera / specjalisty ds. trade marketingu

Całkiem sporo tych funkcji? Prawda? Gdy przełożymy powyższą definicję na obszar kompetencji managera lub specjalisty ds. trade marketingu okaże się, że osoba zajmująca się trade marketingiem w firmie powinna posiadać bardzo szeroki wachlarz kompetencji związanych nie tylko ze stricte marketingiem, ale również sprzedażą. Główne obszary kompetencyjne managera / specjalisty ds. trade marketingu to:

  1. Diagnozowanie rynku i odbiorców.
  2. Projektowanie działań trade marketingowych.
  3. Określanie, wyznaczanie i opisywanie celów działań trade marketingowych.
  4. Dobór właściwych strategii cenowych.
  5. Posługiwanie się technikami promocyjnymi w segmentach B2C i B2B.
  6. Znajomość psychologicznych reguł budowania komunikatów marketingowych.
  7. Budowanie ekspozycji i prowadzenie działań merchandisingowych.
  8. Prowadzenie działań trade marketingowych w kanale on-line.
  9. Pomiar skuteczności kampanii trade marketingowej i dokonanie jej oceny.

Szkolenie z trade marketingu

Powyższe punkty nie wyczerpują listy kompetencji, które powinna posiadać, nabywać, rozwijać osoba zajmująca się prowadzeniem działań trade marketingowych. Jednak o tak zdefiniowany rdzeń modelu kompetencyjnego managera / specjalisty ds. trade marketingu w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa powstał program eksperckiego szkolenia "Trade Marketing. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży". Jego kolejna edycja odbyła się w Warszawie w dniach 26 i 27 września. Autorem programu i trenerem prowadzącym szkolenie z trade marketingu była Pani Izabela Bohdan - Talmont.

Oceny i opinie uczestników szkolenia z trade marketingu

Pod koniec szkolenia poprosiliśmy jego uczestników o wypełnienie anonimowej i dobrowolnej ankiety oceny. Ocenie w skali 1-5 (1 - ocena najniższa a 5 - ocena najwyższa) podlegały trzy kluczowe aspekty szkolenia z trade marketingu: wiadomości trenera, przygotowanie do zajęć i sposób prowadzenia szkolenia.

Z satysfakcją stwierdzamy, że trener i szkolenie "Trade Marketing. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży" uzyskały najwyższą możliwą ocenę 5,00 na 5,00 możliwą. Osoby biorące udział w szkoleniu tak uzasadniały wysoką ocenę warsztatu z trade marketingu:

"Duża ilość informacji przekazana w krótkim czasie, ale w przystępny sposób. Wiele przykładów z życia".
"Przystępny sposób przekazywania wiedzy, przykłady z "życia wzięte", ćwiczenia, studia przypadków, dokładnie omawiane zagadnienia".
"Przykłady z życia, odpowiedzi na wszystkie pytania".
"Omawianie zagadnień na codziennych przykładach, odniesienia do różnych branż".

Ankieta oceny zawierała również pytania zamknięte dotyczące tego: czy szkolenie spełniło oczekiwania uczestników (100% odpowiedzi na tak), czy zajęcia są godne polecenia innym osobom pracującym w firmach uczestników (100% odpowiedzi na tak), czy uczestnicy wykorzystają wiedzę i umiejętności ze szkolenia w pracy zawodowej (również 100% na tak).

Cieszy nas kolejne udane szkolenie z trade marketingu. Wszystkich zainteresowanych podniesieniem swoich kompetencji w obszarze trade marketingu zapraszamy na kolejne edycje tego szkolenia w formie otwartej. Terminy i miejsca są dostępne na stronie szkolenia "Trade Marketing. Metody Wsparcia Sprzedaży". Wystarczy kliknąć. Szkolenie możemy też przeprowadzić w formie szkolenia zamkniętego w siedzibie Państwa firmy lub innym wskazanym miejscu. Zainteresowanych takim rozwiązaniem prosimy o kontakt, po którym przygotujemy dedykowaną ofertę.

Opr. Daniel Bogusz

1) Izabela Bohdan - Talmont, podręcznik szkoleniowy "Trade Marketing. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży", B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o., Warszawa 2019.

Źródło: www.bonavigator.pl/na-czym-polega-trade-marketing.html

KONTAKT / AUTOR
Daniel Bogusz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.